11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Belirli bir sosyal araştırma alanı için uygun olan araştırma yöntemini belirleyebilecek
  • 2. Yayınlanmış araştırmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek
  • 3. Sosyal bilim tartışmaları ve bulguları arasındaki ilişkiyi anlayabilecek
  • 4. Öğrenme becerilerini geliştirecek
  • 5. Temel Bilişim ve Bilgisayar Teknolojisi becerilerini kullanabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin, ders içeriğinin, ders yükümlülüklerin anlatılması. Giriş dersi: Sosyolojik Hayalgücü C. Wright Mills, The Sociological Imagination, Pelican Books, 1970, pp. 932
2 Sosyolojinin üç kurucusun ‘Sosyolojik Fikirleri’: Marx Anthony Giddens, A contemporary Critique of Historical Materialism; Macmillan, 1981, pp.6989 Karl Marx and Frederick Engels, The Communist Manifesto, Penguin Books, 1985.
3 Sosyolojinin üç kurucusun ‘Sosyolojik Fikirleri’: Durkheim Kenneth Thompson, Emile Durkheim, Routledge, 1990 Steven Lukes, Emile Durkheim His Life and Work: A Historical and Critical Study, Peregrine Books, 1988, pp. 137245; 450477.
4 Sosyolojinin üç kurucusun ‘Sosyolojik Fikirleri’: Weber Frank Parkin, Max Weber, The Open University, 1982. Anthony Giddens, Politics and Sociology in the Thought of Max Weber, Macmillan, 1972
5 Coal is our Life Okuma ve Gözden Geçirme Norman Dennis, Fernando Henriques, and Clifford Slaughter, Coal is our Life: An Analysis of a Yorkshire Mining Community, Barnes and Noble, 1969
6 The Hidden Injuries of Class Okuma ve Gözden Geçirme Richard Sennett and Jonathan Cobb, The Hidden Injuries of Class, Vintage Books, 1973
7 Working for Ford Okuma ve Gözden Geçirme Huw Beynon, Working for Ford, Pelican Books, 1984
8 ARA SINAV
9 Yazma ve İntihali Önleme / Uygulama
10 Niceliksel ve Niteliksel Araştırma Yöntemlerine Giriş Alan Bryman, Quantity and Quality in Social Research, Unwin Hyman, 1988
11 Toplumsal Araştırma ve Etik Allen Kimmel, Ethics and Values in Applied Social Research, Sega Publications, 1988
12 Sosyolojide Yazma/ Uygulama
13 Medya kaynakları ve sosyal bilimler / Uygulama
14 Temel Bilişim ve Bilgisayar Teknolojileri Becerileri / Uygulama
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı “Emile Durkheim”, “The Communist Manifesto”, “Coal is our Life”, “The Injuries of Class”, “Working for Ford”, “Quantity and Quality in Social Research”, “Ethics and Values in Applied Social Research”
Önerilen Okumalar/Materyaller Chapters from, “The Sociological Imagination”, “A Contemporary Critique of Historical Materialism”, “Emile Durkheim His Life and Work”

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
7
    Toplam
121

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010