soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin, ders içeriğinin, ders yükümlülüklerin anlatılması. Giriş dersi: Sosyolojik Hayalgücü | C. Wright Mills, The Sociological Imagination, Pelican Books, 1970, pp. 932 |
2 | Sosyolojinin üç kurucusun ‘Sosyolojik Fikirleri’: Marx | Anthony Giddens, A contemporary Critique of Historical Materialism; Macmillan, 1981, pp.6989 Karl Marx and Frederick Engels, The Communist Manifesto, Penguin Books, 1985. |
3 | Sosyolojinin üç kurucusun ‘Sosyolojik Fikirleri’: Durkheim | Kenneth Thompson, Emile Durkheim, Routledge, 1990 Steven Lukes, Emile Durkheim His Life and Work: A Historical and Critical Study, Peregrine Books, 1988, pp. 137245; 450477. |
4 | Sosyolojinin üç kurucusun ‘Sosyolojik Fikirleri’: Weber | Frank Parkin, Max Weber, The Open University, 1982. Anthony Giddens, Politics and Sociology in the Thought of Max Weber, Macmillan, 1972 |
5 | Coal is our Life Okuma ve Gözden Geçirme | Norman Dennis, Fernando Henriques, and Clifford Slaughter, Coal is our Life: An Analysis of a Yorkshire Mining Community, Barnes and Noble, 1969 |
6 | The Hidden Injuries of Class Okuma ve Gözden Geçirme | Richard Sennett and Jonathan Cobb, The Hidden Injuries of Class, Vintage Books, 1973 |
7 | Working for Ford Okuma ve Gözden Geçirme | Huw Beynon, Working for Ford, Pelican Books, 1984 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yazma ve İntihali Önleme / Uygulama | |
10 | Niceliksel ve Niteliksel Araştırma Yöntemlerine Giriş | Alan Bryman, Quantity and Quality in Social Research, Unwin Hyman, 1988 |
11 | Toplumsal Araştırma ve Etik | Allen Kimmel, Ethics and Values in Applied Social Research, Sega Publications, 1988 |
12 | Sosyolojide Yazma/ Uygulama | |
13 | Medya kaynakları ve sosyal bilimler / Uygulama | |
14 | Temel Bilişim ve Bilgisayar Teknolojileri Becerileri / Uygulama | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “Emile Durkheim”, “The Communist Manifesto”, “Coal is our Life”, “The Injuries of Class”, “Working for Ford”, “Quantity and Quality in Social Research”, “Ethics and Values in Applied Social Research” |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Chapters from, “The Sociological Imagination”, “A Contemporary Critique of Historical Materialism”, “Emile Durkheim His Life and Work” |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 121 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest